Metadew's Forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Het Forum voor Pokémon, Games, Sport, Design, Discussies, Medabots en nog veel meer!
 
IndexPortalHet Gastenboek van dit ForumLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Shynie pokemon topic #1

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Metadew
Admin Moderator
Metadew


Man
Aantal berichten : 322
Leeftijd : 32
Registration date : 23-01-08

Shynie pokemon topic #1 Empty
BerichtOnderwerp: Shynie pokemon topic #1   Shynie pokemon topic #1 Icon_minitimedo 24 jan 2008 - 18:32

Code:

Uitleg over Shiny Pokémon:

Credits by Anime Wolken Forum©

V: Wat is een Shiny Pokémon?
A: Een Shiny Pokémon is een Pokémon met een andere kleur. De stats worden niet beďnvloed door een Shiny Pokémon (Behalve in G/S/C).
V: Hoe vang of krijg ik een Shiny Pokémon?
A: Door heel veel geluk te hebben, veel mensen zoeken ernaar als een hobby, die mensen worden ook wel Shinyhunters genoemd.

V: Wat heb ik aan een Shiny Pokémon?
A: Niks, het is gewoon leuk om er 1 of meer te hebben.

V: Als ik mijn Shiny laat evolueren, blijft de evolutie dan Shiny?
A: Ja, de evolutie is ook Shiny.

V: Waar kan ik Shiny Pokemon eigenlijk vinden?
A: Overal, in het water, gras, caves etc. zelfs in de Battle Tower.

V: Wat zijn voorgeprogrameerde Shiny Pokemon?
A: Dat zijn Shiny Pokemon die in elk spel zitten op dezelfde plek. Bijv. Shiny Espeon, Meowth en Seaking op FR/LG in de Battle Tower.

V: Hoe herken ik eigenlijk een Shiny Pokemon?
A: Dat is heel simpel, als je er 1 tegenkomt/inzet zie je geel/oranje sterretjes langs vliegen en hoor je een plingeling geluidje.

V: Waarom vragen mensen naar foto's als ik zeg dat ik een Shiny heb?
A: Omdat veel mensen om welke reden dan ook liegen over Shiny Pokemon

V: Shiny Pokémon zijn dus zeldzaam?
A: De kans dat je een Shiny Pokémon tegenkomt is 1 op de 8192 en in procenten is dat afgerond: 0,012%

V: Zijn er trucs om sneller een Shiny Pokémon te vangen?
A: Nee, het heeft allemaal met geluk te maken. In pokemon Diamond en Pearl kan het wel met chainen, verderop in de FAQ staat hier meer uitleg over

V: Als iemand In-Game vraagt naar een Pokémon die ik toevallig Shiny heb, krijg ik als ik dan ruil ook een Shiny ervoor terug?
A: Nee

V: Kan ik Shiny Pokémon uit een ei krijgen?
A: Ja dat kan.

V: Als ik mijn Shiny Breed, komt er dan een Shiny uit?
A: Op G/S/C word de kans dan 1/64, op alle andere games blijft de kans 1/8192

V: Dus als ik vlak voordat het ei uitkomt mijn spel opsla en dan telkens opnieuw het ei uit laat komen word mijn kans groter?
A: Nee, zodra je het ei ontvangt word bepaald of er een Shiny Pokémon uitkomt of niet

V: Kan ik Shiny Legendary Pokémon vangen?
A: Ja dat kan met Soft-Resetten.

V: Wat is Soft-Resetten?
A: A+B+Start+Select indrukken, dan start je spel automatisch opnieuw op. Hierdoor word je spel NIET gewist. En het is beter voor je GBA/DS. In Diamond en Pearl doe je het met L + R + Start + Select tegelijkertijd indrukken.

V: Kan ik elke Pokemon in Shiny vorm vangen?
A: Ja, elke Pokemon is Shiny te krijgen.

V: Als ik een Shiny Starter wil op R/S/E, zie ik het dan al aan het plaatje in de bag van prof. Birch?
A: Nee, pas in het gevecht met Zigzagoon/Poochyena.

V: Wat is Bluto?
A: Blue Ditto

V: Hoe krijg ik die?
A: Dat kan alleen in G/S/C. Eerst moet je de Red Gyarados Mimic leren en de rest van de aanvallen wegdoen. Dan ruil je hem naar R/B/Y. Zoek een wilde Ditto en zet je Gyarados in. Hij zal Transform gebruiken waarop jij Mimic doet. Herhaal dit zo'n 3 tot 4 keer en vang de Ditto dan. Zorg wel dat hij meteen in je Party zit. Zijn HP balk zal meer zijn dan normaal kan. Ga naar een Pokemoncenter en heal hem. Ruil hem naar G/S/C en je hebt een Blue Ditto oftewel een Shiny Ditto.

V: Wat is dat chainen waar vaak naar wordt gevraagd?
A: Dat is dat je Poké Radar (exclusief in D/P) gebruikt om zo vaak mogelijk dezelfde pokemon achter elkaar tegen te komen om zo de kans op een shiny te verhogen.

V: Hoe werkt dat precies?
A: Als je de radar gebruikt zijn er 3 soorten grasjes die je kan zien; bewegende, glimmende en heel erg glimmende. De bewegende (schuddende) zijn common, de glimmende zijn rare en de heeeel erg glimmende zijn shiny. Toch is het niet zo dat een rare standaard achter een glimmend grasje zit. Dat is het lastige aan hunten met chains.

V: Wat is resetten met de radar?
A: Als je de radar gebruikt en je ziet geen goed grasje, dan kun je weer 50 stappen zetten en de radar opnieuwe gebruiken. Het heeft dus niets te maken met soft-resetten.

V: Zijn er nog tips?
A: Jazeker:
- Om een chain te beginnen kun je het beste saven in het gras. Dan de radar gebruiken, in een grasje gaan staan en als het niet bevalt Soft-resetten (L+R+Start+Select tegelijkertijd indrukken)
- Zorg dat je altijd in hetzelfde grasje stapt als die waar je de eerste pokemon van de chain in vond
- Loop niet uit het beeld (dus zorg dat je de bewegende/glimmende grasjes kan blijven 'zien'), ga niet in de hoeken staan, dit en ga niet op je fiets! Dat kan allemaal je chain breken
- Om een shiny te krijgen kun je het best je chain tot 35-40 brengen en dan de radar resetten.


V: Er is nog iets wat ik niet snap...
A: Vraag het maar in dit topic.


Laatst aangepast door Metadew op vr 5 sep 2008 - 13:59; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bit.ly/4v5e4s
Metadew
Admin Moderator
Metadew


Man
Aantal berichten : 322
Leeftijd : 32
Registration date : 23-01-08

Shynie pokemon topic #1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shynie pokemon topic #1   Shynie pokemon topic #1 Icon_minitimedo 24 jan 2008 - 18:34

Pokemon Chainen voor shynies :

Credits by Anime Wolken Forum©

Ik neem aan dat jullie weten wat Shiny Pokémon en de Pokéradar zijn.
Zo niet, dan hoef je dit niet te lezen omdat je het toch niet zult snappen.

Benodigheden:
1. De Pokéradar
2. PokéBalls.
3. Heel veel Max Repels. (120+ als je niet genoeg geld hebt vecht dan tegen de gentlemen en de Sociallite op route 212 met een Amulet Coin)
4. Een Pokémon van een hoog level met een aanval die de meeste Pokémon in één keer kan verslaan (het handigste is ook een met veel PP)
5. PP hervullende items. Leppa Berries, ethers & elixers..

Nu weet je wat je allemaal nodig hebt om te chainen. Vlieg dan naar Sandgem Town en ga naar Dawn/Lucas’s zusje om te weten wat je en waar je zwerm(swarm)pokemon zit.

Gebruik swarms omdat:

1. Ze zijn heel makkelijk te vinden.
2. Makkelijker om mee te chainen.
3. Je hebt bij swarms 40% kans om de swarm Pokémon tegen te komen.

Je kan gewoon naar een grasveld gaan om daar te gaan chainen. Maar als je een Shiny wilt, waarvan de Pokémon niet uitmaakt, kan je het beste op swarms hunten.

Als je op de plek bent waar de swarm is, moet je naar een goed stuk gras lopen. (het beste is waar het gras het gehele scherm bedekt)

Ook is het slim oom voor het chainen je spel te saven zodat je na een mislukte chain weer opnieuw kunt proberen bij het begin.

Gebruik daarna een Max Repel. En daarna moet je de Pokéradar gebruiken. Zorg ervoor dat-ie registerd (geregistreerd) staat. Je bent niet goed bezig als je dat niet doet.
Onthoud alleen wel dat er meerdere grasjes zullen staan te schudden. Als je een groot genoeg gebied hebt, zie je gewoonlijk 4 grasjes schudden.

Als je een grasje bent ingelopen kan je een swarm Pokémon tegenkomen. Als het een andere Pokémon is kun je weer opnieuw proberen. Gewoon blijven proberen tot je hem wel tegenkomt. Ok, nu je de swarm Pokémon bent tegengekomen, versla of vang hem.
Let op! gebruik geen run want dan kun je weer opnieuw beginnen!
Nu je swarm Pokémon hebt verslagen is je chain begonnen. Dat kun je ook zien op het Pokétch app #20 boven zie je dan je swarm Pokémon-icon en een 1 erbij. Dat betekend dat je op chain 1 bent.

Ok, als je goed hebt opgelet, heb je gezien dat na het gevecht de grasjes automatisch weer schudden. Na het gevecht moet je een aantal dingen onthouden. Namelijk, de regels van het chainen.

Regel #1: Ga alleen naar een grasje als minstens 4 grasjes schudden.

Regel #2: Nadat je de eerste Pokémon hebt verslagen, moet het grasje hetzelfde shudden als de eerste. Als je een ander soort grasje pakt zal je chain kunnen breken.

Regel #3: Ga niet naar een grasje dat buiten het bereik van de Pokéradar ligt. Het bereik word aangegeven doordat of je alle grasjes wel of niet zag. Dit is heel belangrijk voor als je maar 2 of 3 grasjes ziet schudden. Meestal komt dit doordat er buiten het scherm ook grasjes staan te schudden.

Regel #4: Ga alleen naar een grasje dat het verst bij je vandaan is. Er moeten ook minimaal 4 grasjes tussen jou en dat grasje zitten.

Regel #5: Als je nog een Repel gebruikt, reset dan de Pokéradar voordat je een grasje inloopt.

Regel #6: Ga nooit naar een grasje dat zich in een hoek of aan de rand bevindt.

Regel #7: Ga nooit naar schuddende grasjes die grenzen aan andere schuddende grasjes.

Regel #8: Als je twijfelt reset dan de Pokéradar en probeer het opnieuw.

Regel #9: Ren nooit weg van de Pokémon, en laat hem ook niet vluchten.

Regel #10: Ga nooit fietsen tijdens het chainen.

Regel #11: Als je een grasje heel erg ziet glimmen en twinkelen, zit er een Shiny Pokémon in.

Er zijn veel dingen die je moet herinneren, maar dat gaat later vanzelf. Voordat we naar tips en trucjes gaan, leer ik jullie nog 1 ding: De Pokéradar resetten. Zo doe je het: De Pokéradar is weer opgeladen na 50 stappen. Als geen één van de grasjes die je ziet goed is, moet je de Pokéradar resetten. Om dat te doen moet je 50 stappen lopen. Als je je nog kan herinnen waar de bewegende grasjes waren, kan je vrij rennen terwijl je ze ontwijkt, maar als je het niet hebt onthouden, loop dan gewoon 2 á 3 stappen op en neer (of heen en weer natuurlijk). Het is misschien langzaam, maar beter dan dat een Pokémon je chain breekt.

Als je dit goed hebt gedaan. Dan is de Pokéradar opgeladen, en ben je je chain niet kwijt. Één van de belangrijkste dingen die je moet onthouden is dat je voorzichtig moet zijn met chainen, en niet meteen in het eerste het beste grasje rennen, daardoor raak je alleen maar verder van huis. Als je ook maar een klein beetje twijfelt, reset de Pokéradar dan. En geloof me, je gaat de Pokéradar meer resetten dan dat je wilde Pokémon gaat tegenkomen. Dat is eigenlijk de basis van het chainen.

Tips 7 trucjes:

1. Swarms zijn makkelijker en beter te chainen dan random Pokémon.

2. Het is handig om een Pokémon met Super Fang of False Swipe in je team te hebben. Dat maakt Shiny Hunting een stuk makkelijker. Status aandoeningen zijn ook handig (in slaap brengen en verlammen zijn het beste). Als de Pokémon die je chaint Selfdestruct, Roar, Whirlwind etc. kent, kun je het beste voor de zekerheid een Master Ball gooien. Je zal zwaar balen als je een Shiny tegenkomt, die zichzelf vervolgens opblaast.

4. Als je een Elektrische Pokémon wilt chainen, zet dan een Pokémon met de ability Static vooraan in je party. Dat vergroot de kans om een elektrische Pokémon tegen te komen. Hetzelfde geldt voor Magnet Pull bij Steel Pokémon.

5. Pokétch applicatie #20 is heel handig. Het laat je 3 langste chains, en je chain waarmee je nu bezig bent zien. Nog een tip met de applicatie: Als je een gevecht ingaat, en als voor het scherm zwart wordt je huidige chain verdwijnt, is je chain verbroken. Als dat niet gebeurt, zit het goed en is je chain weer met 1 verlengt.

6. Zet je Pokéradar als gerigistreerd.

7. Op een bepaald punt in je chain kun je stoppen met chainen, en beginnen met resetten voor een Shiny. Er word gezegd dat 40 het beste getal hier voor is. Je kan beginnen bij 20, maar bij 40 maak je meer kans de Shiny Pokémon tegen te komen.

8. Als je een pauze nodig hebt, stop je DS dan in de oplader, en zet hem op stand-by. Zet je DS nooit uit tijdens het chainen, omdat dan je chain breekt. Zorg ervoor dat je nog weet waar je mee bezig was na de pauzes. Het handigste is om pauze te nemen als een gevecht begint.

Hopelijk heb je het bovenstaande goed doorgelezen en weet je nu hoe je moet chainen.
Als je vragen hebt kun je die altijd in deze topic posten.
Veel succes iedereen!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bit.ly/4v5e4s
Boyd-013
Nieuw Lid



Aantal berichten : 1
Registration date : 25-01-08

Shynie pokemon topic #1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shynie pokemon topic #1   Shynie pokemon topic #1 Icon_minitimevr 25 jan 2008 - 18:59

Als eerst hier in dit forum Very Happy
heb gistere een shiny buizel gevange Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
deotwo
Mega Moderator
deotwo


Man
Aantal berichten : 11
Leeftijd : 31
Registration date : 23-01-08

Shynie pokemon topic #1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shynie pokemon topic #1   Shynie pokemon topic #1 Icon_minitimezo 1 jun 2008 - 12:56

ik een shiny shinx
niet heel byzonder eigelijk
Terug naar boven Ga naar beneden
http://deotwo.actieforum.com
Metadew
Admin Moderator
Metadew


Man
Aantal berichten : 322
Leeftijd : 32
Registration date : 23-01-08

Shynie pokemon topic #1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shynie pokemon topic #1   Shynie pokemon topic #1 Icon_minitimema 2 jun 2008 - 15:21

deotwo schreef:
ik een shiny shinx
niet heel byzonder eigelijk
klopt die kan je zo chainen lol!
alleen is het mij nog nooit gelukt om een shynie te chainen Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bit.ly/4v5e4s
Girl
Mega Moderator
Girl


Vrouw
Aantal berichten : 239
Leeftijd : 33
Registration date : 01-02-08

Shynie pokemon topic #1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shynie pokemon topic #1   Shynie pokemon topic #1 Icon_minitimevr 13 jun 2008 - 23:58

Metadew schreef:

alleen is het mij nog nooit gelukt om een shynie te chainen Sad

Ik ga er gewoon niet aan beginnen Razz

Ik heb er weer wat Shiny's bij ^__^
Zoals :
Shiny Bulbasaur Adamant Nature
Shiny (DOEL) Deoxys Adamant Nature
En nog wel wat 8D
Terug naar boven Ga naar beneden
Girl
Mega Moderator
Girl


Vrouw
Aantal berichten : 239
Leeftijd : 33
Registration date : 01-02-08

Shynie pokemon topic #1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shynie pokemon topic #1   Shynie pokemon topic #1 Icon_minitimedi 12 aug 2008 - 22:42

Nu wat later, ben ik er wel mee begonnen Razz...

Ik ben nog maar een beetje een beginner met chainen :p
En doe het als ik zin heb :p
Bij mij staat nu op Diamond op plaats 3 & 2 Bidoof met 16 en op 1 had ik shinx met 31...
Dacht ga gewoon wat proberen, niet boos worden als het breekt, en als ik geluk heb vang ik ooit een keer een Shiny =P
En heb al wat vaker gechaind op Pearl en mijn 2e Diamond maar was nooit ver gekomen xD
En nu ben ik gaan chainen op Larvitar en OMG OMG OMG OMG OMG OMG OMG op chain 10 een SHINY affraid
Ik heb Shiny Larvitar gevangen met een Repeat Ball want wou het eerst met andere Pokeballs proberen
Shiny Larvitar is een meisje, gevangen door mij Very Happy ,mijn 1e gechainde shiny en 1e shiny van D/P series, relaxed nature, guts als abilty
ik ben echt VET BLIJ Very Happy
Fijn dat het vroeg was i.p.v. laat xD


Mijn hart bonsde als een gek xD
Ik ben ook helemaal warm nu xD
Het laden met die foto's duurt lang =(
Nou ja, hier zijn de foto's :


https://2img.net/r/ihimizer/img165/7629/img0005qq9.jpg

https://2img.net/r/ihimizer/img165/3519/img0006bs9.jpg

https://2img.net/r/ihimizer/img165/7601/img0002vj0.jpg

Ze zijn wat groot dus vandaar die links
Het is niet super duidelijk xD
Maar het is wel te lezen :p
Terug naar boven Ga naar beneden
Chiigirl~
Mega Moderator
Chiigirl~


Vrouw
Aantal berichten : 4
Leeftijd : 32
Registration date : 17-11-08

Shynie pokemon topic #1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shynie pokemon topic #1   Shynie pokemon topic #1 Icon_minitimema 17 nov 2008 - 23:17

Hmm, mij lukt het niet om een shiny te chainen, ben jaloers op jullie Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Girl
Mega Moderator
Girl


Vrouw
Aantal berichten : 239
Leeftijd : 33
Registration date : 01-02-08

Shynie pokemon topic #1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shynie pokemon topic #1   Shynie pokemon topic #1 Icon_minitimewo 14 jan 2009 - 18:21

@ Chiigirl~
Ik heb gewoon mazzel gehad xD
Ik kwam met geluk dus op Chain 10 al Larvitar tegen
Ik was er eerder ook niet goed in Chainen, maar eigenlijk moet je gewoon veel oefenen...
Daar leer je wat van, en je komt steeds verder Wink



Ik heb wel weer zin om weer eens een Shiny Caterpie te vangen Smile
Dus ik ga een beetje proberen te chainen op Pearl, in de hoop dat ik er weer een vang Very Happy

Deze Shiny's heb ik zelf gevangen :
Shiny Caterpie - Pokemon LeafGreen
Shiny Ratatta - Pokemon LeafGreen
Shiny Loudred - Pokemon Emerald
Shiny Larvitar - Pokemon Diamond

Nu is mijn Shiny Caterpie een Shiny Butterfree, en de rets heb ik nog en de Evo's ervan =)
Ik hoop dat ik weer een keer een Shiny Caterpie tegenkom (doet me denken aan die goede oude tijd xD)
Toen ik Shiny Caterpie ving, was mijn naam op LG REINA, en later kreeg ik een fout in LG omdat ik van iemand een Shiny Ho-oh lvl 5 had gekregen...
Mijn pel liep steeds vast, en Nintendo zei dat het het beste was om opnieuw te beginnen, en toen heb ik het meisje CRISTA genoemd omdat ik dat een mooie naam vind...
Toen had ik bijna elke pkmn in de Dex en ik bedacht me dat ik toch weer liever REINA wou heten xD
Dus ik ben laatst overnieuw begonnen met LG en nu heet ik weer REINA Very Happy
op de rest van mijn spellen heet ik ook zo....
En ik heb ook FR erbij, dus als ik LG heb uitgespeeld begin ik met FR overnieuw
Hopelijk vang ik weer een keer een Shiny ;D
Terug naar boven Ga naar beneden
Girl
Mega Moderator
Girl


Vrouw
Aantal berichten : 239
Leeftijd : 33
Registration date : 01-02-08

Shynie pokemon topic #1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shynie pokemon topic #1   Shynie pokemon topic #1 Icon_minitimedo 22 jan 2009 - 16:56

Ik kwan op mijn LG vorig weekend een Shiny Pidgey tegen Very Happy
Maar hij deed Whirlwind en heb hem dus niet kunnen vangen Sad
Dus ik ben een New Game begonnen, en ga gelijk Masterballs ruilen, zodatik de volgende keer een Shiny direct kan vangen ;D
Terug naar boven Ga naar beneden
Girl
Mega Moderator
Girl


Vrouw
Aantal berichten : 239
Leeftijd : 33
Registration date : 01-02-08

Shynie pokemon topic #1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shynie pokemon topic #1   Shynie pokemon topic #1 Icon_minitimevr 23 jan 2009 - 15:02

Ik was gister aan het spelen op Pokemon Pearl van mijn neefje, en was op weg
naar de 3e Gym (Veilstone City)
En ik kwam ineens een Shiny Abra tegen Very Happy
Die heb ik gelijk gevangen 8D
Het is een meisje en met een Timid Nature & Sychronize =)
Wel echt vet cool Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Shynie pokemon topic #1 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Shynie pokemon topic #1   Shynie pokemon topic #1 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Shynie pokemon topic #1
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Favoriete pokemon, regio, enz. Topic

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Metadew's Forum :: Pokémon Forums :: Pokémon Games-
Ga naar: